Lelaki Oktober pada Mei

Ada seorang lelaki.
Aku jatuh cinta padanya.
Pada lebih dan kurangnya.
Pada baik dan buruknya.
Meski di mata orang lain dia bukanlah siapa-siapa,
bagiku dia lelaki hebat yang begitu berharga.
Aku mencintainya.
Berkali-kali jatuh cinta padanya.
Dan hari ini aku begitu merindukannya.
Melebihi rinduku pada pada hari-hari sebelumnya.

Ada seorang lelaki.
Meski kini dia tak lagi ku temui dalam raga,
aku tetap jatuh cinta padanya.
Cinta pertama.
Dan masih terus mencintainya.

Sepenuh rindu dari anakmu yang kau beri nama dengan cahaya.
Semoga aku menjadi cahaya untukmu kelak.

hanya ingin bilang kalau hari ini cerah Pa :')

Comments

  1. tik..tik.. merintik di pipi.

    finally, ada yg di post juga.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak bahan. Tapi mood nulisnya yang dikit. Yang ada malah curhat semua.. Haha

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Friend Love Ship ~ Ifa Avianty

Senja Bersama Rosie ~ Darwis Darwis

Ferry Spot ~ KMP Tenggiri